تغذيه/ پنج خواص سلامتي «آووکادو»


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 26 / 10 / 1393
بازدید : 294
نویسنده : sharef zadeh

  آووکادو نه تنها ميوه خوشمزه اي است بلکه سرشار از مواد مغذي و مفيد براي قلب، چشم، فشارخون، رشد و تکامل مغز و کاهش وزن است.
درخت آووکادو در مناطق گرم و استوايي مي رويد و ميوه اي سبز رنگ با هسته اي درشت دارد.

***سلامت قلب
آووکادو حاوي مواد شيميايي گياهي beta-sitosterol است که به حفظ سطح کلسترول سالم کمک مي کند.
اين ميوه مملو از چربي اشباع نشده است و طبق اعلام انجمن قلب آمريکا مصرف متعادل چربي هاي اشباع نشده به جاي چربي هاي اشباع شده و چربي ترانس به کاهش کلسترول بد (LDL) کمک مي کند.

***سلامت چشم
مصرف آوکادو همچنين براي سلامت چشمان مفيد است زيرا اين ميوه حاوي «لوتئين کاروتنوئيدها» (carotenoids lutein) و «زواگسانتين» (zeaxanthin) است که هر دو آنها موجب سالم نگاه داشتن چشمان با افزايش سن مي شوند و نيز خطر ابتلا به «دژنراسيون ماکولا» را که علت اصلي از دست دادن بينايي در سالخوردگي است کاهش مي دهد.

***رشد و تکامل
همچنين هر نصف آوکادو حاوي 3.5 گرم چربي اشباع نشده است. مطالعات نشان داده اند که چربي اشباع نشده براي رشد و تکامل مناسب سامانه مرکزي عصبي و مغز در جوانان حائز اهميت است.

***فشار خون
آوکادو فاقد سديم است و به کاهش فشار خون کمک مي کند. آوکادو همچنين داراي مقدار مناسبي پتاسيم است که اين ماده نيز به پايين آوردن فشار خون کمک مي کند. مطالعات نشان داده اند زماني که آوکادو به جاي چربي هاي ديگر (مانند کره و مايونز) مصرف مي شود، مي تواند به کنترل فشار خون کمک کند.

***کاهش وزن
آوکادو سرشار از چربي سالم است که هضم آن در بدن طول مي کشد و باعث مي شود که فرد احساس سيري کند. در نتيجه فردي که آوکادو مي خورد کمتر احتمال دارد به مصرف تنقلات روي آورد.
علاوه بر اين آوکادو مملو از مواد مغذي حاوي 20 نوع ويتامين، مواد معدني و مواد مغذي گياهي است که به ويژه براي افرادي که مي خواهند مصرف کالري خود را کاهش دهند و در عين حال تمام مواد مغذي را در بدن خود حفظ کنند، مفيد است.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 328
بازدید دیروز : 225
بازدید هفته : 1026
بازدید ماه : 2649
بازدید کل : 1079310
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com